توضیحات کامل :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی در قالب فایل word در حجم 20 صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده ...

 

فهرست مطالب

تاریخچه یادگیری سازمانی

تعاریف یادگیری سازمانی 

توپولوژی رویکردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی 

انواع یادگیری سازمانی 

سطوح یادگیری 

قابلیت یادگیری سازمانی 

ویژگی‌های یادگیری سازمانی 

عوامل موثر بر یادگیری سازمانی 

موانع یادگیری

موانع یادگیری سازمانی

سبکهای یادگیری 

سازمان یادگیرنده 

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 

ابعاد یادگیری سازمانی 

مولفه‌های یادگیری مدل تمپلتون 

مولفه‌های یادگیری مدل گاه

ابعاد یادگیری سازمانی چیوا

منابع

 

 

بخشی از متن

تاریخچه یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی در دهه 80 و90 قرن بیستم، سازمان‌ها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند كه با برای مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند. (سبحانی نژاد، همكاران ،1385).  اما ریچارد سیرت و جیمز مارچ اولین کسانی بودند که در سال 1963 دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات معرفی کردند. در طی 40 سال گذشته جریان‌های متعدد تحقیقاتی برای شفاف‌سازی مفهوم یادگیری سازمانی به وجود آمده است. این تحقیقات عمدتا متمرکز بر مفهومی کردن، مدیریت، توسعه و به کارگیری یادگیری سازمانی بوده است (تمپلتون، همكاران، 2002).

تعاریف یادگیری سازمانی:

رسیدن به یک توافق مشترک و واحد درباره تعریف یادگیری سازمانی مشکل است، زیرا اولاً یادگیری سازمانی یک مفهوم چند دیسیپلینی است و از دیسیپلین‌های مختلفی مانند جامعه شناسی، اقتصاد صنعتی، کسب و کار، مدیریت و نوآوری تاثیر پذیرفته است (همان منبع). ثانیا به کارگیری یادگیری سازمانی در حوزه‌های مختلف مانند پردازش اطلاعات، نوآوری محصول، تحول سازمانی، فرهنگ، پیاده‌سازی استراتژی، کیفیت و مواردی از این قبیل باعث شده است تا هر یک از محققان، یادگیری سازمانی را از زاویه دید خود تعریف و تفسیر نمایند (یانگ،، 1999). ثالثا در حوزه یادگیری سازمانی درباره سطح تحلیل توافق وجود ندارد (تمپلتون، همكار، 2002). و هنوز یکی از موضوع‌های مهم و بحث انگیز اختلاف نظر درباره نقش افراد در یادگیری سازمانی است (لاهتن ماركی، جاكو 2001)