توضیحات کامل :

پاورپوینت بررسی خطاهای درست در مدیریت در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

 

 

بخشی از متن

با این که اشتباه لازمه رشد سازمان هاست، سازمان ها سخت می كوشند تا مرتكب خطایی نشوند، چرا كه اكثر شركت ها نه برای یادگیری، بلكه برای حداكثر نمودن كارایی و كسب سود طراحی شده اند. این قبیل اشتباهها نقص هایی به نظر می آیند كه باید كاهش یابند و حتی از كل سازمان حذف شوند. مدیران  می پندارند مدیریت بی عیب و نقص، ارزش موقعیت و جایگاه آنها را در مؤسسه بالا می برد. در كسب و كار (صرف نظر از سرمایه گذاری مخاطره جویانه و شركت های كارآفرین و نوپا) اغلب اعتبار و پاداش مدیران براساس موفقیت های آنهاست، نه عمق آموخته هایشان از شكست ها.

خطاهای لازم

مقاومت در برابر خطا كردن، دام هایی برای اندیشیدن و تصمیم گیری ایجاد می كند. ü چهار دلیل اصلی انسان را از خطا كردن باز می دارد یا باعث می شود آن را بی ثمر تلقی كند. ü هرچند این دلایل در روان شناسی فردی كاربردی دارند، اما در فرهنگ و استراتژی های سازمانی هم قابل تبیین هستند.

خود بزرگ بین هستیم.

ما معمولاً غافل از محدودیت های تخصص خود هستیم. üمتخصص ها كم تر از غیر متخصص ها در معرض خود بزرگ بینی هستند، اما در هر صورت خود بزرگ بینی در وجودشان هست. ü مدیران بی تجربه خطاهای بسیاری مرتكب می شوند و از این خطاها هم می آموزند. ü اما مدیران مجرب آن قدر در بازی خود ماهر می شوند كه چندان به راههای بهبود توجه نمی كنند. آن ها نیاز به ارتكاب اشتباههای آگاهانه دارند تا محدودیت دانش خود را بیازمایند. ü

ریسك گریز هستیم.

غرور شخصی و حرفه ای ما بستگی به محق بودنمان دارد. ü حتی اگر در خلوت شرمنده دانش یا بینش خود باشیم، اما اشتیاقی نداریم((من)) شكننده خود را در معرض آزمون بیرونی  قرار دهیم تا آشكار شود از ابتدا در خطا بوده ایم. üكاركنان بابت تصمیمات خوب پاداش می گیرند و به علت شكست ها تنبیه می شوند، به همین علت وقت و انرژی زیادی برای اجتناب از خطا كردن صرف می كنند.