توضیحات کامل :

پاورپوینت مبانی نظری مدرن و مدرنیته در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

بخشی از متن

معماری مدرن: 

مبانی معماری مدرن ، كه سبكی غالب و جهانگیر در سده بیستم میلادی بوده ، ریشه در تحولاتی دارد كه خاستگاه آن شهر فلورانس در شمال ایتالیا در حدود چهارصد سال پیش از ظهور معماری مدرن بوده است.
بررسی معماری مدرن بدون توجه به زمینه های فكری و اجتماعی مدرنیته و تحولات متعاقب آن ، همانند انسان گرایی ، علم مداری ، دین پیرایی ، روشنگری و انقلاب صنعتی ، امری ناقص و ابتر خواهد بو د. هر یك از این تحولات در پیشبرد تفكر ذهنی مدرن و جهان مدرن نقشی اساسی و تعیین كننده داشته است ومعماری مدرن حاصل و نمود كالبدی چهار سده اخیر است.

مدرنیته: 

جهان مدرن درمقابل دنیای كهن، منظر متفاوتی از هستی عرضه می دارد كه برخاسته از باورهای عقلی وانسان مداری است . در جهان مدرن ، داوری های ارزشی براساس این باورهای جدید تعریف می شود . شروع چنین تفكری از زمانی است كه انسان به عنوان محور سنجش تمام ارزش ها مطرح گردید . از زمانی كه توجه به ذهن و تفكر عقلی به عنوان مبنای ارزیابی پدیده های جهان مطرح شد ، باور به عقل كه در این دوره جانشین تفكرات ذهنی و روحانی دوران قرون وسطی گردید انسان را به عنوان نماینده عقل واندیشه ، محور هه چیز قرار داد . انسان مداری ، كه بعدها مبنای شكل گیری جامعه مدرن شد ، ریشه در همین جایگزنی دارد .