توضیحات کامل :

پروپوزال اثربخشی فنون شناختی- رفتاری بر عملکرد جنسی، اضطراب و درمان زنان مبتلا به اختلال واژینیسم در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

       شناخت و مطالعه تمایلات و رفتارهای جنسی انسان یکی از مهمترین مسائل بهداشت عمومی و به‌ ویژه بهداشت روان است. تمایلات جنسی، درونی‌ترین احساسات و عمیق‌ترین آرزوهای قلبی انسانها در معنا بخشیدن به یک  ارتباط است. نیاز جنسی نه تنها در رده نیازهای فیزیولوژیک انسان مانند تشنگی، گرسنگی و نیاز به هوا و خواب، بلکه در حیطه نیازهای معنوی و عرفانی چون نیاز به زیبایی و کمال در نظر گرفته می شود [1]. با وجود اینکه تمایلات جنسی، ذاتی و غیرارادی می‌باشد، نگرش و رفتارهای جنسی آموختنی هستند؛ بنابراین فعالیت‌های جنسی مشابه، می‌تواند برای افراد مختلف، معانی متفاوتی داشته باشد و حتی برای یک شخص، از یک زمان به زمان دیگر تغییر یابد[3]. لذا هرگونه اختلال که منجر به ناهماهنگی و در نتیجه عدم رضایت از رابطه جنسی شود، می‌تواند اختلال عملکرد جنسی را به همراه داشته باشد. براساس DSM-IV (راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی‌ـ روانی) اختلال عملکرد جنسی به عنوان اختلالی در چرخه پاسخ جنسی یا درد هنگام رابطه جنسی تعریف شده است. معیار  ICD-10اختلال عملکرد جنسی را ناتوانی فرد برای شرکت در رابطه جنسی دلخواه می‌‌داند و معتقد است که این اختلالات ممکن است نشانه‌ای از مشکلاتی با منشاء زیست‌شناختی (Biogenic) یا تعارضات درون روانی یا بین فردی (روانزاد) یا ترکیبی از این عوامل باشد [2]. بدکاری جنسی زنان یک مشکل رایج است که اثرات زیان بخشی بر کیفیت زندگی زنان دارد [3]. بدکاریهای جنسی در زنان در اختلالات میل، انگیختگی، ارگاسم و درد (شامل مقاربت دردناک و واژینیسم)

هدف پژوهش

هدف این پژوهش اثربخشی فنون شناختی- رفتاری بر عملکرد جنسی، اضطراب و درمان زنان مبتلا به اختلال واژینیسم است.

فرضیه های پژوهش

تعیین اثربخشی فنون شناختی- رفتاری بر عملکرد جنسی و درمان زنان مبتلا به اختلال واژینیسم است.

تعیین اثربخشی فنون شناختی- رفتاری بر اضطراب و درمان زنان مبتلا به اختلال واژینیسم است.

تعاریف مفهومی و عملیاتی

مفهومی

اضطراب: اضطراب ، هشداری است که فرد را گوش بزنگ می کند، یعنی به فرد هشدار می دهد که خطری در راه است وباعث می شود که فرد بتواند برای مقابله با خطر اقداماتی به عمل آورد. هر کسی دچار اضطراب می شود، وآن تشویشی فراگیر ، ناخوشایند ومبهم است که اغلب ، علائم دستگاه خودکار ، نظیر سردرد ، تعریق ، تپش قلب ، احساس تنگی در قفسه سینه ، وناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است . فرد مضطرب ممکن است احساس بی قراری هم بکند که نشانه اش این است که نمی تواند به مدت طولانی یک جابنشیند یا بایستد . مجموعه علایمی که در حین اضطراب وجود دارد، اغلب در هر فرد به گونه ای متفاوت از دیگران است.در مطالعه ملی ابتلای همزمان گزارش شده است که از هر چهار نفر یکی واجد معیارهای تشخیصی لااقل یک  اختلال اضطرابی است ومیزان شیوع دوازده ماهه این اختلالات 7/17 درصد است(کاپلان وسادوک[1] ، 2007). 

 


[1]- Kaplan & Sadock